Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden De Oorden Rondvaarten & Partycruises

Aantal personen
Het aantal personen mag niet hoger zijn dan het toegestane aantal personen van Salonboot Klifrak (max 100 personen).

Betaling en reservering

De betaling dienen te geschieden in twee termijnen.
Eerste termijn: direct na boeking ontvangt de klant van De Oorden een factuur van het eerste deel, welke binnen 8 dagen na factuurdatum voldaan moet zijn.
Tweede termijn: binnen korte tijd na de/het boottocht/arrangement ontvangt de klant een totale factuur, met daarop een totaaloverzicht en de BTW specificatie, minus de voldane betaling. Betaling dient te geschieden binnen 8 dagen na
factuurdatum.

De reservering van een arrangement is definitief na betaling van de eerste termijn of het getekend retourneren van de toegestuurde bevestiging. Dit wil zeggen dat vanaf dit moment de annuleringsvoorwaarden zoals hieronder omschreven van kracht zijn. Bij het niet tijdig betalen van een factuur zal De Oorden rentekosten in rekening kunnen brengen en eventueel de vordering uit handen geven. De klant is ten alle tijden verantwoordelijk voor de kosten, welke deze procedures met zich mee brengen.

Annulering
Bij annulering vanaf reservering is klant verschuldigd 20% van de reserveringwaarde, met en minimum van EURO 100,- .
Bij annulering tot drie maanden voor afvaart is klant verschuldigd 60% van de totale reserveringwaarde.
Bij annulering tot één maand voor afvaart is klant verschuldigd 75% van de totale reserveringwaarde.
Bij annulering tot één week voor afvaart is klant verschuldigd 85% van de totale reserveringwaarde.
Bij annulering binnen 48 uur voor afvaart is klant verschuldigd 100% van de totale reserveringwaarde.

Ligplaats
Mocht er door de klant een andere ligplaats gewenst zijn, als onze eigen en/of gereserveerde ligplaats, dan dient de klant zelf te zorgen voor een gereserveerde kade voor het desbetreffende partyschip. Alle vertragingen door het niet goed reserveren of niet kunnen bereiken van deze ligplaats zijn voor rekening klant.

Reclameren
Reclameren is slechts mogelijk binnen 8 dagen na factuurdatum. Na deze termijn is reclameren niet mogelijk en dient de gehele factuur binnen de daarvoor gestelde termijn te worden voldaan. Alle kosten welke worden gemaakt ter incasso van te laat betaalde bedragen zijn voor rekening klant.

Catering
Alle catering aan boord van Salonboot Klifrak word door De Oorden verzorgt, tenzij anders overeengekomen na schriftelijke bevestiging onzerzijds.

Diversen
De kapitein behoud zich het recht voor de vaarroute, in-en uitscheeplocatie te wijzigen wanneer de weersomstandigheden, stremmingen, ondieptes, volle kades of oponthoud van bruggen en sluizen dit vereisen. Mocht De Oorden door overmacht of gebreke uw evenement niet kunnen verzorgen, dan worden alle vooraf gedane betalingen geroutineerd exclusief de verzekeringspremie. Desgewenst zal De Oorden trachten een andere locatie en/of schip verzorgen. Een eventuele meerprijs zal niet door De Oorden worden vergoed. De Oorden is dan ook niet verplicht om tot enige schadevergoeding over te gaan. Aan boord van Salonboot Klifrak is gebruik van vuurwerk, confetti of rijst niet toegestaan. Op alle door ons ingehuurde en/of bemiddelde live muziek op één van de door De Oorden verzorgde locaties dient door de muzikant en/of zijn/haar manager zelf de verschuldigde buma rechten afgedragen te worden. De Oorden aanvaart geen enkele aansprakelijkheid omtrent deze afdrachten. Alle schade toegebracht aan het interieur of exterieur van Salonboot Klifrak is voor rekening klant. De Oorden is niet aansprakelijk voor diefstal van eigendommen en persoonlijk letsel op en om Salonboot Klifrak.


Voorwaarden verzekering.

Hoofdstuk 1 begripsomschrijvingen..

Artikel 1.3 Verlenen van horecadiensten
Het door een horecabedrijf verstrekken van logies en/of spijs en/of drank en/of het ter beschikking stellen van (zaal)ruimte en/of terreinen, alles met alle daarbij behorende werkzaamheden en diensten, in de ruimste zin des woords.
Artikel 1.4 Klant
De natuurlijke of rechtspersoon of vennootschap die met een horecabedrijf een horecaovereenkomst heeft gesloten.
Artikel 1.5 Gast
De natuurlijke perso(o)n(en), aan wie op grond van een met de klant gesloten horecaovereenkomst één of meer horecadienst(en) moet(en) worden verleend. Waar in de AV van gast of klant wordt gesproken, wordt zowel gast als klant bedoeld, tenzij uit de inhoud van de bepaling en haar strekking noodzakelijkerwijze voortvloeit dat slechts één van beide bedoeld kan zijn.
Artikel 1.6 Horecaovereenkomst
Een overeenkomst tussen een horecabedrijf en een klant te zake van één of meer door het horecabedrijf te verlenen horecadiensten tegen een door de klant betalen prijs. In plaats van de term horecaovereenkomst wordt soms de tem reservering gebruikt.
Artikel 1.7 Annulering
De in schriftelijke vorm door de klant aan het horecabedrijf gedane mededeling dat van één of meer overeengekomen horecadiensten geheel of gedeeltelijk geen gebruik gemaakt zal worden.

Artikel 1.8 No-show
Het zonder annulering niet gebruik maken door een gast van een op grond van een horecaovereenkomst te verstrekken horecadienst.

Hoofdstuk 2 omschrijving van dekking.
Artikel 2.1
In geval van annulering, als gevolg van een ongeval, ernstige ziekte of aandoening, waar bij het afsluiten van de overeenkomst nog geen sprake was, en het overlijden van bepaalde personen, welke beschreven staan in artikel 2.2.
Onder ongeval, ziekte of aandoening, wordt verstaan een dusdanige, uitsluitend medische vast te stellen mate van ongeschiktheid, waardoor de klanten en/of gast als rechtstreeks gevolg van een ongeval, ziekte of aandoening niet in staat kan(kunnen) worden geacht zijn(hun) medewerking te verlenen aan de
uitvoering van de horecadienst. De verzekering dekt de schade die de klant lijdt door het maken van zijn/haar verplichtingen uit de op de horecaovereenkomst van toepassing zijnde horecavoorwaarden, indien het in de polis omschreven
evenement als gevolg van de wil van de klant onafhankelijke omstandigheid geheel of gedeeltelijk geannuleerd moet worden.

Artikel 2.2 Bepaalde personen
De organiserende personen, inclusief personen waar het feest voor gegeven wordt, alsmede zijn/haar partner wordt bedoeld met bepalende personen, zoals genoemd in artikel 2.1.

Hoofdstuk 3 uitsluiting.
De maatschappij is geen vergoeding verschuldigd voor schade:
3.1 veroorzaakt door financiële moeilijkheden van de klant en/of verzekeringnemer;
3.2 als gevolg van een geringe belangstelling van publiek, aangezochte deelnemers en/of gasten;
3.3 als gevolg van moeilijkheden tussen verzekeringnemer en/of klant en/of organisatoren en/of gasten;
3.4 als gevolg van weersomstandigheden, tenzij deze het karakter van een natuurramp dragen of zodanige schade aan gebouwen of andere opstallen waarin het evenement plaatsvindt, veroorzaakt hebben, dat het evenement geen doorgang kan vinden.
3.5 verbant houdende met het niet verkrijgen van de met betrekking tot het evenement vereiste vergunning toestemming e.d. van de daartoe bevoegde autoriteiten en/of het niet voldoen aan de daarin gestelde voorwaarden;
3.6 als gevolg van contactbreuk, anders dan door overmacht, door één of meerdere van de bij het evenement betrokken partijen;
3.7 waarvan het ontstaan op enigerlei wijze in verbant staat tot het gebruik van of de verslaving aan bedwelmende, opwekkende of soortgelijke middelen, tenzij het gebruik overeenkomstig het voorschrift van een arts geschiedt en de klant en/of gast(en) zich aan de gebruiksaanwijzingen heeft (hebben) gehouden.

Hoofdstuk 4 Schade.
Artikel 4.1 Aanmelding van schade en verdere verplichtingen bij schade Verzekerde dient op straffe van verlies van zijn rechten uit de polis aan de hierna genoemde verplichting.

A. De maatschappij zo spoedig mogelijk kennis te geven van iedere gebeurtenis, waaruit voor de maatschappij een verplichting tot schadevergoeding kan ontstaan.
B. DE maatschappij zo spoedig mogelijk van belang zijnde gegevens en bescheiden verstrekken.
C. Desverlangd een schriftelijke en door hem zelf ondertekende verklaring omtrent de oorzaak, toedracht en omvang van schade de overleggen.
D. De aanwijzingen van de maatschappij strikt opvolgen.
E. Zijn volle medewerking aan de schaderegeling geven en zich te onthouden van alles wat de belangen van de maatschappij zou kunnen schaden.
Artikel 4.2 Reserveringswaarde
De schade wordt vergoed tot maximaal de in de polis genoemde reserveringswaarde.
Artikel 4.3 No-show
De maatschappij is geen vergoeding verschuldigd voor schade veroorzaakt door no-show, het gevolg is van een van de wil van de klant onafhankelijke omstandigheid. In dat geval word no-show beschouwd als een annulering.
Artikel 4.5 Schaderegeling en kwijting
Schade en kosten worden vastgesteld in onderling overleg. De maatschappij zal zijn gekweten door betaling aan verzekeringnemer.

Hoofdstuk 5 Wijziging van het risico.
Artikel 5.1
De verzekeringnemer is verplicht wijzigen in aart van zijn bedrijf, alsmede elke adreswijziging, onmiddellijk schriftelijk aan de maatschappij mee te delen.
Artikel 5.2
Indien het risico van de maatschappij veranderd, kunnen vanaf de datum van de wijziging de premie en/of voorwaarden worden aangepast of kan de verzekering door de maatschappij worden beëindigd met inachtneming van een termijn van 10 dagen.

Hoofdstuk 6 Aanvullende bepaling.
Artikel 6.1 Te verzekeren certificaten
In aanvulling op hetgeen dat is vermeld in de polismantel, wordt bepaald dat de verzekering betrekking heeft op door verzekeringnemer te verstrekken verzekering certificaten mits deze overeenkomstig de geldende procedure op verzoek van de betreffende klant zijn afgegeven en bij de maatschappij gedeclareerd.
Artikel 6.2 Declaratie en na verrekening
In aanvulling op het geen is bepaald in artikel 6 van de polismantel, wordt bepaald dat de in de polis vermelde premie een voorschot – tevens minimumpremie – betreft. Aan het einde van ieder kwartaal dient de verzekeringnemer opgave te doen van de door hem in dat kwartaal verstrekte certificaten. Aan het eind van ieder verzekeringsjaar wordt de definitieve premie inclusief kosten en assurantiebelasting berekend over het totaal aan afgegeven certificaten. Naar gelang de definitieve premie hoger is dan de minimumpremie, is de verzekeringnemer verplicht bij te betalen.